Information till våra konsertbesökare

Söderportkyrkan Tingsryd och i Urshultskyrka i Urshult där erbjuder vi konserter.

Utanför lokalerna finns 2 parkeringsplatser för rörelsehindrade. Entré för rörelsehindrade till Urshults kyrka finns vid södra ingången. Det finns inga trösklar till konsertlokal och det finns automatisk dörröppnare. I lokalen finns utrymme för rullstolsburna och rullatorbrukare.

I lokalen finns högtalare och hörslinga som används vid talat program. Inuti lokalen på markplan finns toalett för rörelsehindrade, Biljettbokning kan ske per telefon och mail. Önskar man hjälp av värd finns det tillgängligt vid alla konserter. Kontakta oss via E-post eller telefon om hjälp önskas på grund av rörelsehinder.

Vi öppnar i god tid för lugnt insläpp. Handdesinfektion erbjuds på flera platser i lokalen

I de fall det finns särskilda restriktioner från Folkhälsomyndigheten för arrangörer följer konsertföreningen självklart dessa. När det finns regler om maxantal platser säljs endast förbokade biljetter

Info ges av konsertföreningens ordföranden, tel.   076-126 66 01 eller  070-531 12 78